Lezing over restauratie “de Vlotter” bij HGMK

Foto: HGMK

Op donderdagavond 2 februari vertelt Jeroen de Wilde zijn verhaal over het door hem aangekochte en gerestaureerde huisje “de Vlotter” aan de Rijksstraatweg in Heemskerk.

Na jaren van leegstand kwam eindelijk in oktober 2014 het bekende witte huisje genaamd “de Vlotter” aan de Rijksstraatweg 217 In Heemskerk te koop. Jeroen de Wilde was de gelukkige die het huis mocht aankopen via een goed restauratieplan. In 2015 en 2016 is de restauratie uitgevoerd en in maart 2016 was die gereed.

Van aankoop tot oplevering
Op uitnodiging van het Historisch Genootschap Midden-Kennemerland vertelt Jeroen de Wilde zijn verhaal. Tijdens zijn lezing neemt hij de aanwezigen mee in het restauratietraject vanaf de aankoop tot de oplevering van de woning. Ook vertelt hij wie hij is en legt uit waarom hij monumenten en woningen koopt en deze vervolgens restaureert en renoveert.

De presentatie wordt gegeven aan de hand van veel foto’s en ook wordt een filmpje vertoond die tijdens de restauratie is gemaakt. Ook voor niet-Heemskerkers een avond dus om van te genieten van een gedreven ondernemer.

Waar en wanneer?
De lezing op donderdag 2 februari begint om 20 uur (zaal open vanaf 19.30 u) in het Huis van Geschiedenis, Noorderwijkweg 2a in Beverwijk. Leden van het HGMK hebben gratis toegang op vertoon van hun ledenpas, anderen betalen € 5,- entree. Reserveren kan via [email protected]