Welzorg Nederland nieuwe leverancier Wmo-hulpmiddelen Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

De gemeente Heemskerk heeft per 1 oktober 2017 een nieuwe leverancier van Wmo-hulpmiddelen: Welzorg Nederland.

Inwoners kunnen een hulpmiddel krijgen op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Dit kan bijvoorbeeld een scootmobiel of rolstoel zijn. Tot 1 oktober 2017 worden deze hulpmiddelen nog geleverd door Medipoint. Vanaf 1 oktober 2017 worden de hulpmiddelen overgenomen door Welzorg Nederland.

Voor inwoners die op dit moment een hulpmiddel hebben verandert er weinig. Ze kunnen hun Wmo-hulpmiddel gewoon blijven gebruiken. Het enige verschil is dat ze vanaf 1 oktober 2017 voor service, onderhoud en reparatie voortaan bij Welzorg Nederland terecht kunnen. Zij ontvangen in de week van 25 t/m 29 september 2017 een brief van Welzorg Nederland. In deze brief geeft Welzorg Nederland uitleg over haar dienstverlening.

Voor vragen of meer informatie kunnen inwoners met een hulpmiddel contact opnemen met Welzorg Nederland. Zij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8:00 – 17:30 uur op 0900 – 0400 097 (geen extra belkosten).