Kerstboomverbranding op Kermisterrein en Vlaskamp

Foto: Wikipedia

Op zaterdagmiddag 6 januari 2018 worden in Heemskerk weer op twee verschillende locaties kerstbomen verbrand.

Hoe gaat het in zijn werk deze dag?
Kerstbomen kunnen op 6 januari vanaf 15.00 uur worden ingeleverd op de brandplaatsen. iedereen ontvangt bij inlevering van een kerstboom een lootje en een mandarijn.
Het vuur wordt om 17.05 uur ontstoken. De resterende brandende hoopjes worden rond 18.30 uur geblust en vanaf 18.00 uur kan men geen kerstbomen meer inleveren.

De brandplaatsen zijn:

• Het kermisterrein aan de Johannes Poststraat.
  • Op de Vlaskamp in de wijk Broekpolder.

Verloting
Net als voorgaande jaren is er aan de kerstboomverbranding ook een loterij gekoppeld. De prijzen (op beide brandplaatsen worden dezelfde prijzen verloot) zijn beschikbaar gesteld door een aantal middenstanders in Heemskerk en Beverwijk.. De winnende loten zijn al getrokken en staan op een bord vermeld bij de inleverpunten. Zo kan er direct gekeken worden of men iets heeft gewonnen.

Begrip
Aan omwonenden van de brandplaatsen willen we begrip vragen voor de mogelijke overlast van de rook, van 17.00 uur tot 18.00 uur daar de richting van de wind nog niet door ons geregeld kan worden.