Starterslening weer beschikbaar in Heemskerk

Foto: Wikipedia

Het is soms moeilijk de financiering van een eerste koophuis rond te krijgen. De Stichting Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse Gemeenten verstrekt daarom een lening voor kopers die voor het eerste een woning kopen. Deze lening is nu weer beschikbaar in Heemskerk!

De starterslening overbrugt het verschil tussen de aankoopkosten van uw woning en het bedrag dat u maximaal bij uw bank kunt lenen volgens de normen van de Nationale Hypotheek Garantie. Naast de starterslening heeft u dus ook een eigen hypotheek. De hoogte van de starterslening hangt af van de aankoopkosten, uw inkomen en uw eigen vermogen. U betaalt de eerste 3 jaar geen rente en aflossing voor deze lening. Dat scheelt behoorlijk in uw woonlasten. Daarna, als uw inkomen intussen voldoende is gegroeid, gaat u pas aflossen. Zo niet, dan betaalt u een bedrag dat past bij het inkomen van dat moment. De SVn handelt de aanvragen voor de gemeente af.

Hoe werkt de starterslening

Uw totale financiering bestaat uit een hypothecaire lening bij een bank van uw keuze en een (aanvullende) Starterslening van maximaal € 25.000,- , die u afsluit bij de SVn.

• De eerste drie jaar is de Starterslening renteloos en aflossingsvrij.
  • Daarna wordt uw inkomen opnieuw getoetst.
  • Afhankelijk van de stijging van uw inkomen gaat u dan voor de Starterslening rente betalen. Zodra uw inkomen het toelaat, gaat u ook aflossing betalen. Als uw inkomen niet is gestegen, blijft uw Starterslening renteloos en aflossingsvrij.
  • Bij verkoop van de woning lost u de Starterslening af.

• U bent meerderjarig en gaat de woning in Heemskerk zelf bewonen.
  • U bent niet eerder eigenaar of mede-eigenaar geweest van een koopwoning.
  • U beschikt over een voorlopig koopcontract onder voorbehoud van financiering.
  • De aankoopkosten van uw woning in de gemeente Heemskerk bedragen niet meer dan de grens van de Nationale Hypotheek Garantie (€ 265.000,- peildatum 1 januari 2018).
  • De eerste hypotheek moet verstrekt/afgesloten worden met Nationale Hypotheekgarantie (NHG).
  • De starterslening lening wordt alleen verstrekt met Nationale Hypotheek Garantie (NHG).
  • De starterslening kan niet hoger zijn dan 20% van de verwervingskosten en bedraagt maximaal € 25.000,-.
  • Aflossen van de starterslening mag op ieder moment en altijd boetevrij.

Klik HIER voor het Informatiepakket en aanvraagformulier Starterslening Heemskerk