Onthulling informatieborden archeologisch monument Oud Haerlem

Vrijdag 23 februari zijn op twee locaties, Zuidermaatweg en Hoflaan, borden onthuld met informatie over archeologisch monument kasteel Oud Haerlem.

De onthulling gebeurde in de aanwezigheid van de drie wethouders Marieke Van Dijk, Aad Schoorl en Frank Frowijn.  Ook aanwezig waren vertegenwoordigers van o.a. de Historische Kring Heemskerk (HKH), Stichting Historische Archeologie, archeologische werkgroep Beverwijk/Heemskerk, stichting het OerIJ en vrijwilligers van Kasteeltuin Assumburg.

De onthulling van de informatieborden werd voorafgegaan door dorpsdichter Gerard Castricum, die op zijn eigen wijze schetste wie de hoofdrolspelers waren tussen 1248 en 1351 met betrekking tot ‘het Huis van Haerlem’ dat later ‘Oud-Haerlem’ is gaan heten. In zijn voordracht werd hij muzikaal bijgestaan door Fred Knijn.

RTV IJmond was ook aanwezig bij de onthulling en maakte bovenstaande reportage.