Feestelijke paal geslagen voor bouw Heemsuite aan Bachstraat

Foto: Gemeente Heemskerk

Twee toekomstige bewoners  van de te bouwen appartementen aan de Bachstraat hebben maandag 9 april samen met de wethouder Frank Frowijn en de technisch manager van Altera Vastgoed NV een feestelijke paal in de grond geslagen.

Hieraan voorafgaand heette Peter van Oeveren (directeur projecten bij BPD ontwikkeling) iedereen welkom, waarna Peter Maalman (directeur HSB Ontwikkeling) in het kort vertelde over de geschiedenis van de locatie.

Wethouder Frank Frowijn hield vervolgens nog een korte toespraak waarin hij onder meer de bijdrage van dit plan aan de woningbouwopgave benadrukte. “Het is heel mooi dat er 114 appartementen bij komen in Heemskerk op een aantrekkelijke locatie nabij het centrum. Deze 114 nieuwe woningen leveren een grote bijdrage aan de woningbouwopgave in onze gemeente in zowel de koopsector als de vrije-huursector.”

Proces
In september 2015 heeft de gemeente Heemskerk de openbare verkoop van de grond aan de Bachstraat bij inschrijving gestart. HSB Ontwikkeling/Bouw en BPD Ontwikkeling hebben de handen ineen geslagen en een grondbod gedaan. In januari 2016 bleek de ontwikkelcombinatie het hoogste bod te hebben gedaan. In februari 2016 is de koopovereenkomst getekend waarna de ontwikkeling verder is opgepakt.

Architectenbureau Just Architects is door de ontwikkelcombinatie gevraagd een ontwerp te maken met inachtneming van de door de gemeente vastgestelde uitgangspunten. Mede door de goede samenwerking met de gemeente konden de partijen deze week de feestelijke eerst paal  slaan voor de appartementen.

Appartementen
Totaal gaat het om 114 appartementen met bijbehorende parkeerplaatsen in een halfverdiepte kelder. Altera heeft hiervan 60 appartementen overgenomen voor verhuur in de vrije sector. In september 2017 is de verkoop van de 54 appartementen gestart. Op dit moment zijn er nog 9 appartementen te koop.