Heemskerk presenteert projecten op digitale kaart

Wethouder De Vries met de nieuwe digitale kaart.
Foto: Gemeente Heemskerk

Om relevante informatie over straten, buurten of wijken makkelijk in beeld te brengen, heeft de gemeente Heemskerk een digitale projectenkaart gemaakt.

Op deze kaart is te zien waar in Heemskerk gemeentelijke projecten in voorbereiding zijn of worden uitgevoerd. Door een klik op de kaart is meer informatie over het project te lezen: www.heemskerk.nl/projecten.

Nieuwbouw, herinrichting en andere openbare werken hebben vaak invloed: er verandert zichtbaar iets in de omgeving en het werk kan overlast geven. Om hierover zo goed mogelijk te informeren geeft de projectenkaart inzicht in komende en lopende projecten.

Wethouder Gaatze de Vries: “Enkele weken geleden kondigde mijn voorganger Frank Frowijn deze digitale projectenkaart al aan. De kaart geeft inzicht in en informatie over de aankomende en lopende projecten. En er zullen de komende tijd nog meer projecten bij komen, want de gemeente Heemskerk staat voor een aantal opgaven bijvoorbeeld als het gaat om woningbouw. Zo kunnen inwoners eenvoudig zien wat er allemaal gebeurt in hun omgeving. De volgende stap is dat we ook meer in gesprek gaan met inwoners als nieuwe projecten zich aandienen.”Via de kaart kan eenvoudig worden ingezoomd op een project. Op de kaart is de exacte omvang van de werkzaamheden te zien. Daarnaast is aanvullende informatie – voor zover bekend – te lezen over de planning (verwachte start- en einddatum), de werkzaamheden en een contactpersoon voor eventuele vragen.