Eerste paal nieuw pand Heliomare en sportaccommodatie gemeente Heemskerk

Foto: Heliomare

Dinsdag 17 mei heeft gedeputeerde Joke Geldhof van de provincie Noord-Holland en leerling Babs van Heliomare samen de ‘eerste paal’ in de grond geslagen op ‘De Velst’.

Daarmee werd officieel het startsignaal gegeven voor de bouw van een nieuwe vestiging voor Heliomare en voor de MultiFunctionele Sportaccommodatie (MFS) van de gemeente Heemskerk, waarvan de bedoeling is dat deze in het najaar van 2017 kan worden geopend.

Provincie Noord-Holland
De realisatie van dit unieke project is mede mogelijk geworden door de provincie Noord-Holland, die voor de inrichting van de openbare ruimte van De Velst en voor de MultiFunctionele Sportaccomodatie subsidie beschikbaar heeft gesteld.

Heliomare Heemskerk
Met de realisatie van het pand in Heemskerk krijgt Heliomare de kans om haar dienstverlening zo in te richten dat alles in één gebouw bij de hand is voor optimale integrale ondersteuning van kinderen en jongeren met een beperking. Daarmee wordt hen meer kans geboden om mee te doen in de maatschappij.

Bestuurder Cees Raaijmakers  van Heliomare is zeer verheugd met de start van de bouw. “Voor de kinderen en jongeren die bij Heliomare onderwijs volgen en revalideren is er eindelijk uitzicht op een prachtig en duurzaam gebouw met onderwijs, revalidatie en sport op één locatie. De medewerkers hoeven straks niet meer tussen de verschillende locaties te pendelen.”

De nieuwe vestiging van Heliomare vervangt de huidige locaties voor onderwijs en revalidatie in Wijk aan Zee en in Beverwijk.

Multifunctionele sportaccommodatie gemeente Heemskerk
Ook wethouder Frank Frowijn is blij met de bouwstart. Onder hetzelfde dak komt de gemeentelijke multifunctionele sportaccommodatie. Daarin komen twee gymzalen voor het bewegingsonderwijs van het basis en voortgezet onderwijs. De inmiddels gesloopte gymzaal aan De Velst wordt daarmee vervangen. De gymzalen zijn te koppelen tot één sportzaal. De multifunctionele sportaccommodatie voldoet aan de NOC*NSF eisen. De sportzaal maakt het voor veel Heemskerkse verenigingen mogelijk om optimaal te kunnen sporten.