Kinderen Zomerkamp Buurtcentrum d’Evelaer op boevenjacht

Foto: Buurtcentrum d’Evelaer

Gedurende het zomerkamp van Buurtcentrum d’Evelaer is de jeugd intensief op zoek gegaan naar de dader van enkele inbraken in het Heemskerkerduin.  Het zomerkamp begon met onderstaand bericht uit de “Heemskerker Courant’.

De zoektocht gebeurde naar aanleiding van onderstaand bericht:

Woensdagavond 2 augustus is er op verschillende plaatsen in het Heemskerkerduin ingebroken.

Er waren geen braaksporen gevonden door de politie. Wel zijn er diverse goederen ontvreemd. Bij familie van Keulen is er een koevoet verdwenen. Bij familie Sinniger is er een hamer verdwenen, en bij de familie Bleeker een zaklantaarn. De politie verzoekt bij dit soort verdachte situaties 112 te bellen, ook als u al politie ziet rijden. Woninginbraak is zoals zij dat noemen high impact-crime en staat hoog op de prioriteitenlijst. Maar hierbij is hulp van bewoners van cruciaal belang, u bent deels de ogen en oren in de wijk.112 (daar vang je ook boeven mee)!

De politie vraagt getuigen zich te melden bij het bureau, voor de goude tip ligt er een beloning klaar.

Jeugd van zomerkamp d’Evelaer op ‘het politiebureau’

Dader gepakt, kinderen beloond
Kinderen van het zomerkamp Buurtcentrum d’Evelaer hebben de dader gevonden d.m.v. aanwijzingen die ze konden verdienen bij spelletjes, teambuilding, opruimen, afwassen, elkaar helpen enz. Met de aanwijzing kwamen ze achter wie de dader was.  Hij had bruin haar, bruine ogen, geen snor/baard, middelmatige neus enz. De kinderen zijn met hun identiteitspas naar politie bureau gegaan en hebben een melding gemaakt . De dader is opgepakt en de kinderen hebben een beloning ontvangen!

Zoeken op basis van signalement

Vrijwilligers bedankt!
Buurtcentrum d’Evelaer wil de vrijwilligers ontzettend bedanken voor hun inzet. Zonder hun hulp was het niet mogelijk geweest het kamp te organiseren!