Kinderen maken kennis met uilen bij Koetshuijs in Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

Kinderen die van alles willen leren over uilen, en deze bijzondere vogels ook van dichtbij willen zien kunnen woensdag 6 september terecht in het Koetshuijs in Heemskerk!

Deze middag kunnen ze van alles te weten komen over verschillende soorten uilen en hun gedrag. Door braakballen uit te pluizen, gaan ze ontdekken wat uilen eten. De middag wordt extra leuk doordat er ook echte uilen aanwezig zijn, meegebracht door professioneel valkenier Martin Doderer.

Twee rondes
De uilen hebben een rustige omgeving nodig, daarom werken wij deze middag met twee rondes. In een ronde maak je kennis met de uilen, in een andere ronde ga je braakballen uitpluizen en knutselen. De rondes duren van 14.00 tot 15.00 uur en van 15.00 tot 16.00 uur. Aanmelden
Op deze middag zijn er in totaal 40 plaatsen beschikbaar. Men kan zich vooraf aanmelden via [email protected] onder vermelding van uw naam en telefoonnummer. Men ontvangt dan een bevestiging van deelname. Deelname is gratis. Het Koetshuijs is gevestigd aan de Tolweg 9a te Heemskerk.

Professioneel valkenier
Martin Doderer werkt sinds zijn jeugd met roofvogels en is sinds 2009 professioneel valkenier. Al zijn vogels zijn “rescue-vogels”; vogels die na verwaarlozing door Martin zijn opgevangen. Martin geeft alleen educatieve kleinschalige lezingen.

NME Heemskerk
NME Heemskerk organiseert activiteiten op het gebied van natuur- en milieueducatie in Heemskerk en omgeving. Voor meer informatie over ons aanbod kijkt u op www.nmeijmond.nl of neemt u contact op via [email protected].