23 teams van 11 basisscholen strijden om Cruyff Court Kampioenschap

Foto: Team Sportservice Kennemerland

Afgelopen week (16, 17 en 18 oktober) werd op het Cruyff Court aan de laan van Assumburg in Heemskerk het ‘Cruyff Court 6 vs 6 toernooi’ gehouden.

Aan dit sportieve jeugdsportevenement namen 23 teams deel van maar liefst 11 verschillende basisscholen.

Vanwege het grote aantal aanmeldingen van teams had de organisatie er dit  jaar voor gekozen om de wedstrijden over 3 dagen te verdelen.

Anne Frankschool winnaar gemengde poule
Op maandag en dinsdag speelden de jongens hun poulewedstrijden. Op dinsdag werd ook de de gemengde poule gespeeld. De winnaar van de gemengde poule werd het team van de Anne Frank school.Op woensdag speelden de meisjes hun wedstrijden. De winnaars en de Respect Award-winnaars bij de jongens mochten in de finalepoule strijden voor de titel kampioen van Heemskerk.

Kampioenen
Uiteindelijk waren het de meisjes van de Lunetten en de jongens van de Bareel die de overwinning voor zich opeisten en zich nu een jaar lang Cruijff Court Kampioenen van Heemskerk mogen noemen. De beide teams doen in het voorjaar van 2018 mee aan de kwartfinale van het Cruijff Court 6 vs 6 toernooi. Cruyff Court Fair play
Ook werden er dit jaar weer twee ‘fair play’- prijzen uitgereikt. Het meisjesteam van de Otterkolken en het jongens team van de Ark mochten deze prijs in ontvangst nemen, en ook zij mogen, net als de kampioenen, deelnemen aan de kwartfinales in het voorjaar van 2018.

De teams mochten de prijzen in ontvangst nemen uit handen van Wethouder Aad Schoorl die aanwezig was om de RESPECT vlag van de Cruyff Foundation te tekenen en de prijzen uit te reiken.

EHBO
De organisatie van het toernooi liet een speciaal woord van dank uitgaan naar de vrijwilligers van IJmond EHBO.

Het Cruyff Court 6 vs 6 toernooi werd georganiseerd door Emile vd Wal van stichting Welschap Welzijn en Bart Neeft van Team Sportservice Kennemerland in samenwerking met Streetcornerwork. Cruyff Court