Column van de Dag / Terugblik op kerstvakantieactiviteiten Team Sportservice Kennemerland

Foto: Team Sportservice Kennemerland

Vandaag een ‘nieuwe column van Bart Neeft, buurtsportcoach bij Team Sportservice Kennemerland. Met veel genoegen blikt hij terug op de kerstvakantie-activiteiten voor basisscholieren uit Heemskerk en Castricum.

Terugblik op kerstvakantieactiviteiten Team Sportservice Kennemerland
(Door: Bart Neeft)

Tijdens de kerstvakantie organiseerde de buurtsportcoach samen met zijn collega’s van Team Sportservice Kennemerland een aantal vakantieactiviteiten voor basisschoolleerlingen in Castricum en Heemskerk.

Deze gratis vakantieactiviteiten werden kenbaar gemaakt via een flyer, die op alle scholen werd zijn uitgedeelde en werd gepubliceerd in verschillende kranten, op onze facebook-pagina en op onze nieuwe website waar kinderen zich tevens konden aanmelden. Alle zes de activiteiten waren vol!

Mega Sportinstuif
Op dinsdag 2 januari was de Mega Sportinstuifin de Waterakkers te Heemskerk. Maar liefst 120 kinderen uit de groepen 3 t/m 8 deden mee aan de twee uur durende instuif waar veel verschillende sporten werden aangeboden. Zo gaven korfbalvereniging HBC en dansschool de Danstuin een clinic.

(foto: Team Sportservice Kennemerland)

Daarnaast was er een grote opblaasbare stormbaan en konden de kinderen zelf kiezen uit verschillende spring-, zwaai-, en spelonderdelen. Onder de noemer van Jongeren Op Gezond Gewicht was “Druppie”, de mascotte voor het thema “drink water”, aanwezig om het drinken van water onder de aandacht te brengen en te stimuleren.

Voor de kleuters uit groep 1 en 2 waren er ook 2 sportinstuiven georganiseerd. In totaal hebben 75 kleuters geklommen, geklauterd, gesprongen, gezwaaid en gespeeld.

Sportinstuif en smashbal
In sportcentrum de Bloemen in Castricum was de activiteit smashbal gecombineerd met een sportinstuif. Samen met volleybalvereniging Croonenburg uit Castricum hebben 100 kinderen uit de groepen 1 t/m 8 hieraan deelgenomen.

Apenkooien 2.0 was populair, want de maximaal ingeschreven aantal van 30 kinderen was snel bereikt. Apenkooien 2.0 is een tikspel waarbij de tikkers proberen om de rond zwaaiende en springende kinderen te tikken, zonder zelf een fout te mak en. De lopers zijn vrij in de hooiberg, de modderpoel of bij de dierenarts. Als er brand uit breekt in de hooiberg moet iedereen eruit en de brandweer probeert om de brand te blussen. Zo krijgen de tikkers meer kans om iedereen te tikken, omdat ze niet meer vrij zijn.

(foto’s: Team Sportservice Kennemerland)

Freerunnen
Ook de activiteit freerunnen is erg populair. Freerunnen is je verplaatsen op een zo mooi en/of snel mogelijke “eigen” manier. 35 kinderen konden een uur lang springen, rollen, duikelen op de manier zoals zij dit wilden doen op een uitdagende parcours van toestellen, wat hele mooie trucs opleverde van de kinderen!

Tot zover een korte terugblik op de kerstvakantieactiviteiten van Team Sportservice Kennemerland, die zeer geslaagd waren en waardoor 360 kinderen met plezier in beweging waren. In de voorjaarsvakantie worden er weer diverse sport- en spelactiviteiten aangeboden. Hou dus de website teamsportservice.nl/kennemerland in de gaten! Hopelijk zien we je dan!