Heemskerk op zijn mooist: ‘Dieselen’

HEEMSKERK – „Op maandagochtend wakker worden, is een goed voorbeeld van zinloos geweld.” Een berichtje van een collega, een paar minuten over zeven in de ochtend. Na een weekend waar plezier meestal centraal staat, is de maandagochtend voor mij en misschien ook wel voor de gemiddelde Nederlander, altijd even lastig beginnen. ‘Dieselen’ zullen we maar zeggen..

Op de achtergrond op de Zuidermaatweg In Heemskerk is dat niet anders. Een veehouder rijdt in alle vroegte, bovenop een flinke dieselmotor, met zijn knecht over het land om ‘polshoogte’ te nemen bij zijn dieren op het land. Een grimas is zichtbaar.

h2

Het levert met de vorst aan de grond en een opkomende zon, wel prachtig beeldmateriaal op. Het ‘maandagochtend gevoel’ staat inmiddels slechts alleen nog op papier..

h3

h4

h5

h6

h7

h8

h10

h11

h12

Bekijk de foto’s in groter formaat, door op de fotoserie bovenaan in het bericht te klikken.

• Voortaan altijd het laatste nieuws uit Heemskerk op je tijdlijn? Klik hier en voeg onze facebookpagina toe aan je favorieten!