Buslijn 73 opnieuw mikpunt van stenengooiers in Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

Er is opnieuw een bus bekogeld met een steen in Heemskerk. Dit gebeurde bij lijn 73 op de Laan van Assumburg, in dezelfde wijk waar eerder stenen gegooid werden. Er is tot nader orde een omleiding ingesteld.

(Bron: RTV NH)

Voor het eerst bij daglicht
Het is voor het eerst dat vandalen bij daglicht een bus aanvallen. Twee getuigen melden aan het NoordHollands Dagblad dat twee jongens uit een poort kwamen om de stenen te gooien en er daarna snel vandoor gingen. Door de worp is de middelste ruit aan de rechterkant van de bus gesneuveld. Wonder boven wonder raakte niemand van de 25 passagiers gewond.

Zwaar gestraft
Connexxion en de politie nemen de zaak hoog op. “We hopen dat iemand wat gezien heeft, zeker omdat het incident overdag plaatsvond”, aldus de voorlichter tegen NH. “Als we ze vinden, worden ze zwaar aangepakt.” Wie tips heeft, wordt verzocht direct 112 te bellen.

Andere route
Bussen in Heemskerk zijn al meerdere keren bekogeld met stenen. De burgemeester van Heemskerk kondigde vorige maand aan dat agenten extra zullen surveilleren in de buurt. Busmaatschappij Connexxion besloot om in de avonduren de buslijnen 73 en 74 via een andere route te laten rijden.