Politie vindt grote hennepkwekerij in Heemskerk

Foto: Politie IJmond

Dinsdagavond 31 oktober heeft de politie tijdens een onderzoek in een woning aan de Regerstraat in Heemskerk twee mannen aangehouden.

Het betrof een 52-jarige man uit Sint Niklaas en een 37-jarige man waarvan het adres vooralsnog onbekend is.

Warmtemeting
De politie startte het onderzoek na een warmtemeting waarbij bleek dat er veel warmte uit het pand kwam. Toen de politie bij de woning kwam, kwamen net de twee verdachten naar buiten. Zij hadden tassen bij zich. Op het moment dat de mannen de politie zagen, gingen zij er rennend vandoor. Zij konden echter worden achterhaald. Bij controle bleek er hennep gerelateerde apparatuur in de tassen te zitten.

Ruim 1000 planten
Bij onderzoek in de woning werd in twee ruimtes hennep aangetroffen. Het ging om een professioneel ingerichte kwekerij met in totaal vermoedelijk ruim 1000 planten. Ook bleek er sprake te zijn van diefstal van water en stroom.

De politie heeft de hennep en de bijbehorende apparatuur in beslag genomen. De verdachten zijn voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.