Gedumpte kat in Heemskerk terecht: “Wie dit gedaan heeft, heeft geen hart”

Foto: Dierenambulance Kennemerland

Vanmorgen heeft de dierenambulance een van de vorige week in Heemskerk gedumpte katten gevonden. Het beestje is gevangen in een kooi en maakt het redelijk goed na de zeven dagen in het bos.

(bron: NH Nieuws)

Volgens een van de medewerkers van Dierenambulance Kennemerland maakt de kat het goed, ondanks dat hij erg bang en mager is. “Het is een heel aanhankelijke kat, echt heel lief. Wie dit heeft gedaan heeft geen hart,” vertelt de medewerker aan mediapartner NH nieuws. De kater kan nu rustig bijkomen van zijn avontuur.

Het beestje blijft voor een tijdje bij de dierenambulance. Er wordt nog gezocht naar de persoon die de katten heeft achtergelaten. Na een paar dagen gaat de kater naar het asiel om een fijn huisje te vinden.

Zoektocht van een week
Vorige week maakte heel dierenminnend Heemskerk zich boos over de melding die bij de Dierenambulance binnenkwam over een kooi langs het bosrijke gebied aan de Marquettelaan in Heemskerk, waarin twee katten waren achtergelaten. De kooi stond open en ondanks dat de katten nog door de melder waren gefotografeerd, konden ze niet meer worden gevangen.
Het leidde uiteindelijk tot een intensieve zoektocht door medewerkers van de Dierenambulance en andere vrijwilligers die een week zou duren, totdat vanmorgen dus een van de katten werd gevonden.

Andere kat
Er is overigens ook een tip binnengekomen over de andere kat. Hij is gezien bij Gasterij Kruisberg, waar op dit moment vangkooien worden gezet. De dierenambulance verzoekt mensen om niet aan de vangkooien te zitten. Wie een vangkooi met een kat erin ziet of het beestje in de duinen spot, kan contact opnemen met de dierenambulance via 0251 215454Al.