Cameratoezicht in componistenbuurt Heemskerk

Foto: Gemeente Heemskerk

De gemeente Heemskerk heeft in overleg met de politie besloten om cameratoezicht in te voeren in de componistenbuurt.

Het cameratoezicht wordt ingevoerd vanwege overlast, die een groep jongeren in wisselende samenstellingen veroorzaakt. Er is sprake van intimiderend gedrag, vernielingen en ander intolerabel gedrag.

Bekogeling lijnbussen
Het cameratoezicht is preventief, bedoeld om overlast te voorkomen en blijft van kracht zolang het nodig wordt geacht. Het kan ook bijdragen aan het opsporen van eventuele daders, ook van de bekogeling van lijnbussen van Connexxion. Daarnaast is de surveillance door de politie opgeschaald en ook gemeentelijke handhavers zijn nu ’s avonds actief als extra ogen en oren voor de politie om zo de overlast verder terug te dringen en de pakkans te vergroten.

Zowel gemeente als politie accentueren dat het van het grootste belang blijft dat buurtbewoners alert zijn en verdachte situaties onmiddellijk melden bij de politie via 112. Andere, niet meteen urgente meldingen kunnen via telefoonnummer 0900-8844. Dit kan ook anoniem via de lijn Meld Misdaad Anoniem: 0800-7000.