Brandweer Heemskerk heeft ’t er maar druk mee

Foto: Wim Meijer Fotografie

Zonder dat er ook maar één vonkje aan te pas kwam is de brandweer van Heemskerk het afgelopen etmaal al driemaal uitgerukt.

Afhijsen patiënt
Gisteravond, zaterdag 17 maart, werd de Heemskerkse brandweer gealarmeerd voor assistentie aan de post Beverwijk, voor het afhijsen van een patiënt uit een woning. Bij aankomst met de autoladder bleek dat al gelukt was om zonder de inbreng van de brandgasten de begane grond te bereiken.

Lege batterij
Op de vroege zondagochtend rond 05.15 uur werd de brandweer gealarmeerd voor een melding van een koolmonoxidemelder in een woning aan de Berliozstraat. Ter plaatse bleek het het echter geen koolmonoxidemelding te zijn maar het signaal van een rookmelder, waarvan de batterij leeg was. Na deze constatering kon de brandweer weer terugkeren naar de post Heemskerk.

Tak op scherp
Zondagochtend rond 12.00 uur mocht de brandweer opnieuw op pad, nu voor een melding van stormschade op de Jan van Kuikweg. Door omwonenden was een afgebroken tak gezien in een van de bomen. Met behulp van de autoladder wist de brandweer te ‘op scherp liggende tak’ uit de boom te halen.