Heemskerk Lokaal grootste in Heemskerk

Foto: Gemeente Heemskerk

Volgens de voorlopige uitslag is Heemskerk Lokaal met 3020 stemmen de grootste partij van Heemskerk geworden. Daarmee is van positie gewisseld met het CDA dat in 2014 no g de koppositie had.

CDA eindigde uiteindelijk als tweede met 2529 stemmen. Daarmee krijgt de partij overigens wel, net als Heemskerk Lokaal, 5 zetels in de raad. Derde werd Liberaal Heemskerk, ook nog steeds goed voor 4 zetels.

Opvallend waren de drie zetels die de VVD wist te verwerven en die wellicht ten koste zijn gegaan van de PvdA en D66, die beide hun aanhang zag halveren ten opzichte van 4 jaar geleden en nu slechts 2 zetels in de raad mogen innemen.

Opkomst
Met een opkomstpercentage van 49% zijn er in Heemskerk 2% meer kiezers naar de stembus gekomen dan in 2014. Bij de stembus hebben 132 mensen blanco gestemd en 74 stemmen waren ongeldig.

Officieuze verkiezingsuitslag Heemskerk