Terugkijken op Verkiezingsavond in Heemskerk

Was heel Nederland gisteren in de ban de van de Gemeenteraadsverkiezingen, in Heemskerk was het niet anders, waar men kon kiezen uit acht partijen, waaronder twee lokale, t.w. Heemskerk Lokaal en Liberaal Heemskerk.

Wat Heemskerk duidelijk gemeen had met de rest van Nederland was dat ook hier de lokale partijen ongeveer 1/3e van de kiezers achter zich wisten te krijgen. Van de in totaal 24 zetels gingen er maar liefst 9 naar de twee lokale partijen, waarbij Heemskerk Lokaal van lijsttrekker en wethouder Aad Schoorl met 5 zetels de kroon spande.

Uiteraard was RTV IJmond deze avond aanwezig in de publiekshal van het Gemeentehuis van Heemskerk en sprak daar alle hoofdrolspelers van deze verkiezingen.