Opnieuw duinbrand in Heemskerk: hulpdiensten slaan groot alarm

Foto: Wim Meijer Fotografie

In het duingebied bij De Kruisberg in Heemskerk woedde vanmiddag opnieuw een brand. De brand was op dezelfde plek als een week geleden.

(bron: NH Nieuws)

Waarschijnlijk smeulde er nog iets na van die brand, vertelde een woordvoerder van de brandweer aan mediapartner NH Nieuws.

Vanwege de aanhoudende droogte geldt al lange tijd een verhoogd risico op duinbranden. Uit voorzorg werden daarom tientallen brandweerwagens naar het gebied gestuurd. Ook waren de toegangswegen naar het duingebied afgesloten.

Maandag ook al brand
Vorige week maandag was er ook al een grote duinbrand in Heemskerk, net als nu bij de De Kruisberg. Toen stond een gebied van een vierkante kilometer in brand. Tientallen brandweerwagens uit de hele regio en onder meer een legerhelikopter werden toen ingezet om de brand te bestrijden.