Oorkondes, diploma’s certificaten en onderscheidingen voor Heemskerkse brandweerlieden

Foto: Mike Berghoefs

Zaterdagavond 6 oktober 2018 heeft  burgemeester Mieke Baltus de in 2018 behaalde brandweerdiploma’s en brandweercertificaten uitgereikt. Ook ontvingen een aantal jubilerende brandweermensen medailles en oorkondes voor de door hen bewezen diensten.

Tijdens deze avond was er speciale aandacht voor Jaap Tesink, Hugo Hartman en Rene Verdonck die hun 25 jarig jubileum als brandweerman vierden.  Het drietal begon bij de brandweer Heemskerk op 1 september 1993.

• Jaap is het dagelijkse leven Coördinator Vakbekwaam bij de regionale Brandweer Kennemerland en vervult de functie van vrijwillig ploegchef van de post Heemskerk. Daarbij is hij ook officier van dienst bij brandweer Kennemerland.
  • Hugo werkt bij de afdeling techniek en materieel van de brandweer Kennemerland en treedt op als vrijwillig bevelvoerder bij de post Heemskerk.
  • René werkt ook bij de brandweer Kennemerland op de beroepspost in Haarlem-west en is op post Heemskerk vrijwillig bevelvoerder.

Afscheid
Tijdens de avond was er ook aandacht voor drie brandweermensen die om verschillende redenen afscheid namen van brandweerpost Heemskerk.

• Marjan Noorderbroek zette na 28 jaar een punt zet achter haar repressieve brandweercarrière. Ze is docent/ trajectbegeleider bij de Afdeling Vakbekwaam van brandweer Kennemerland. Bij de vrijwillige brandweerpost Heemskerk was zij vanaf 2001 bevelvoerder en ook een aantal jaren ploegchef. Marjan was de 2e vrouw, en nog steeds de enige vrouwelijke bevelvoerder in de historie van de brandweer Heemskerk. Jarenlang zette zij zich in voor “meer vrouwen” bij de brandweer.
  • Ruud van Gool, startte in september 1985 als vrijwilliger en heeft besloten, nu hij 62 is geworden, te stoppen als vrijwilliger bij de post Heemskerk. Ruud werkt bij de brandweer Kennemerland bij de afdeling ‘vakbekwaam blijven’. Ruud was chauffeur pompbediener en manschap bij de post Heemskerk.
  • Marcel van de Burgt stopt na 5 jaar als vrijwilliger bij de brandweer Heemskerk, omdat hij het niet mee kan combineren met zijn drukke baan. Ook Marcel was manschap bij de post Heemskerk.

Diploma’s

• Het rijksdiploma manschap A  is uitgereikt aan Jeroen de Kok en Raymon Duiker.
  • Het rijkscertificaat brandweer chauffeur zwaar is uitgereikt aan Sander Gunzlen.
  • Martin Slaager en Leo Mooij, ontvingen een medaille en een oorkonde voor hun 20 jarig jubileum.
  • Martine Nota-Boes en John Harenga ontvingen een medaille en een oorkonde voor hun 12,5 jarig jubileum.