Happy Weekend in Beverwijk, Wijk aan Zee en Heemskerk

Foto: Pixabay (bewerking WMF)

Iedere vrijdag publiceert Heemskerk.Nieuws.nl in samenwerking met 251tv de evenementenagenda van Beverwijk, Wijk aan Zee en Heemskerk

Zaterdag 21 mei

• Boeken- en platenmarkt: Op zaterdag 21 mei wordt op het Nielenplein in het centrum van Heemskerk weer een Boeken platen en verzamelmarkt gehouden met o.a. romans thrillers literatuur streekgeschiedenis plaatjesalbums topografie kinder en stripboeken kook kunst sport ansichtkaarten Lp,s cd,s dvd,s games singeltjes munten postzegels speldjes .De markt duurt van 9.00 tot 17.00 uur Info 0251 -225150
  • Vogelexcursie: Om 9 uur verzorgt vogelwerkgroep Midden-Kennemerland een vogelexcursie door de duinen van Heemskerk. Verzamelen op de parkeerplaats aan het eind van de Oudendijk in Heemskerk. Het is wel een wandelexcursie; aanmelden is niet nodig en deelname is gratis.
  • Hippiemarkt:  op zaterdag 21 mei wordt het gezelligste straatje van Beverwijk omgetoverd tot een echte Hippiemarkt. Van 10.00 tot 17.00 uur kan iedereen genieten van een gevarieerd aanbod kraampjes met bijzondere en veelal handgemaakte kleding, sieraden en andere snuisterijen.
  • Vogelbeurs bij V.V.Vogelvreugd in Beverwijk. De beurs wordt gehouden van 10.00 uur tot 13.30 uur in het clubgebouw aan het Raamveld 59. De toegang is gratis. De beurs duurt tot circa 17.00u.
  • Repair Café: het is weer de derde zaterdag van de maand dus weer tijd voor het maandelijkse Repair Café in Paviljoen Westerhout. Iedereen kan weer terecht voor reparaties van 12.30 – 15.30 uur.
  • Rommelmarkt van 13.00 tot 16.30 uur in het Harmoniegebouw aan de Groenelaan 74 Beverwijk. De opbrengst van de rommelmarkt komt ten goede van nieuwe instrumenten voor Het Orkest. Meer informatie via de website www.beverwijkseharmoniekapel.nl.
  • Musical Titanic in het Kennemer Theater in Beverewijk door amateur musicalgroep Time Square uit Uitgeest. Aanvang: 20.15u Kaartverkoop via www.kennemertheater.nl of aan de kassa van het theater
  • Ezels en Kwasten: van 19 tot en met 28 mei de jaarlijkse kunstenaarsweek in Wijk aan Zee. Kijk voor meer informatie op de website  www.ezelsenkwasten.nl

Zondag 22 mei

• DEM Familiedag op het DEM voetbalterrein op sportpark Adrichem in Beverwijk. De familiedag begint om 09.00u. Als afsluiting treedt DJ Volta op en vanaf 16.30u is er een optreden van Roy en Slimming.
  • Open Huis bij de vereniging van fokkers en liefhebbers van Duitse Herdershonden in de Ritsaertlaan 2 in Heemskerk. Het is zondag namelijk de dag van de hond. Het Open Huis duurt van 11.00 – 16.00 uur.
  • Open Huis bezoekerscentrum Het Koetshuijs bij Kasteel Assumburg aan de Tolweg. Duur: van 11.00 – 17.00u. Voor de liefhebbers is er om 12.00 uur de workshop tekenen. Ook is er voor de kinderen van 4 t/m 12 jaar van alles te doen zoals uilenballen pluizen, kaarsen rollen e.d.. Om 14.00 uur staat er een optreden gepland van Bunch on a Break.
  • Tentoonstelling van werkjes van kinderen over het omgaan met rouw. Locatie: Afscheidscentrum Memoria, Plesmanweg 400, Beverwijk. Duur: van 11.00 – 14.00 uur.
  • Bunkerexcursie Wijk aan Zee: excursie langs bunkers van The AtlantikWall in Wijk aan Zee. Start om 11.20 uur vanaf hotel Het Hoge Duin. Kosten € 12,- p/pers. (kinderen vanaf 11 jaar € 6,-) Aanmelden via e-mail naar [email protected]
  • Open Dag Muziekschool Heemskerk vanaf 13.00 tot 16.00 uur in de beide locaties: Kerklaan en de eerste etage van de Nozem in de A. Verherentstraat beide in Heemskerk. De opening om 13.00u is in handen van Wethouder Aad Schoorl.
  • Lezing door journalist Richard Schuurman over de Poolse RAF vlieger Czesław Oberdak, die na zijn noodlanding in Nederland vermist raakte. De lezing wordt gehouden in Fort Veldhuis aan de Genieweg in Heemskerk en begint om 14.00u. Toegang: Volwassenen € 3,50, kinderen van 8 tot 12 jaar, € 2,50, kinderen jonger dan 8 jaar en houders van een veteranenpas gratis.
  • Concert van Nova Caecilia in Huis ter Wijk aan de Plesmanweg in Beverwijk. Zij zingen dan diverse liedjes uit de serie Ja zuster Nee zuster. Aanvang 14.30 uur.
  • Optreden van Smartlappenkoor Beverwijk in woonzorgcentrum Westerheem in Heemskerk. Aanvang 14.45u, eind rond 16.15 uur. Toegangskaarten ad € 5,- zijn te koop bij de receptie.
  • Concert van The Cheerful Fruitflies in cultureel Café Camille in de Kerkstraat in Beverwijk. Het concert begint om 15.00u en de toegang is gratis.

Jouw evenement op ‘Happy Weekend’
Wie met een activiteit opgenomen wil worden in de weekend-evenementenagenda kan een mailtje sturen met de relevante informatie van het evenement (adres, tijd, kosten, waar aanmelden, eventueel adres website) naar [email protected] of naar [email protected]. Graag met de vermelding ‘weekendagenda’ plus datum van het evenement als onderwerp. Om het evenement te kunnen verwerken moet het uiterlijk op de donderdagavond voorafgaand aan het betreffende weekend binnen zijn.