Burentwist in Heemskerk over tiny houses vanwege ‘stankoverlast’

Foto: Gemeente Heemskerk

Tiny houses: snelle oplossing voor woningnood en een nieuwe stap op weg naar een goed milieu en duurzame energie, alleen… volgens sommige omwonenden zit er toch ‘een luchtje aan’, en dus stapten ze naar de rechter.

(bron: NH Nieuws)

Het zag er zo mooi uit. Een kleinschalig parkje voor zogeheten tiny houses in Heemskerk met duurzame woningen in pocketformaat om de woningnood te verlichten. De gemeente richtte in februari in Heemskerk langs de Rijksstraatweg een parkje in waar er vier exemplaren kwamen te staan.

Een half jaar later staan de gemeente en de directe buren van de tiny houses tegenover elkaar voor de rechter. De zaak diende woensdag. De buren vinden dat de gemeente de huisjes ‘zomaar’ heeft neergekwakt zonder over de consequenties na te denken. Ze hebben op zich niets tegen de bewoners, maar vrezen wel dat de waarde van hun huizen zal dalen en storen zich aan de overlast.

Klik HIER voor de reportage van mediapartner NH Nieuws