Politie zoekt getuigen van twee straatroven in Heemskerk

Foto: Wim Meijer Fotografie

Heemskerk – De politie zoekt getuigen van een tweetal straatroven in Heemskerk in de nacht van donderdag 5 op vrijdag 6 september in de Gerrit van Assendelftstraat en de Jan van Kuikweg

Gerrit van Assendelftstraat
Donderdagavond rond 23.55 uur werd een 15-jarige jongen het slachtoffer van een beroving.

Het slachtoffer liep vanaf de Gerrit van Assendelftstraat de Jan van Kuikweg op. Toen hij in de omgeving van de Laan van Assumburg kwam, werd hij van achteren aangevallen door twee onbekende (jonge)mannen. Zij duwden de jongen de bosjes in, sloegen hem en probeerden hem te beroven van zijn bezittingen. Een van de daders spoot hierbij met (vermoedelijk) pepperspray op de jongen. Het slachtoffer wist zich echter te bevrijden en snel weg te komen, waarna de twee daders er slechts met geringe buit vandoor gingen.

Van de daders is het volgende signalement bekend:

• Leeftijd: 17 – 21 jaar
  • Donker-zwart haar
  • Normaal-slank postuur.

Een van hen droeg een rood jack met capuchon en de ander een wit jack met capuchon. Na de beroving renden de daders weg over de Jan van Kuikweg in de richting van de Laan van Assumburg. Getuigen en / of mensen met informatie kunnen bellen met 0900-8844.

Jan van Kuikweg
Later in de nacht was het opnieuw raak op de Jan van Kuikweg. Vrijdag tussen 01.45 en 02.00 uur werd een 17-jarige jongen aangesproken door twee jongens op een witte Vespa scooter. Het slachtoffer pakte zijn telefoon om iets op te zoeken voor het tweetal. De bijrijder griste vervolgens de telefoon uit zijn handen. Daarna gingen de twee daders er vandoor. Het slachtoffer heeft het tweetal op zijn fiets nog achtervolgd, maar werd bedreigd met een mes en besloot toen de achtervolging te staken.

Van dit tweetal is het volgende signalement:

De bestuurder:

• Leeftijd: 16 – 20 jaar
  • Kort aan de zijkanten opgeschoren zwart haar
  • Normaal postuur
  • Donkere kleding.

De bijrijder:

• Leeftijd: 16 – 20 jaar
  • Kort aan de zijkanten opgeschoren zwart haar
  • Gezet postuur
  • Donkere kleding.

Het tweetal ging er vandoor in de richting van de Van Riemsdijklaan.

De politie vraagt getuigen en / of mensen met informatie met betrekking tot deze straatroven te bellen met 0900-8844.