Huisvesting, duurzaamheid en doorstroming huizenmarkt Heemskerk

HEEMSKERK – Op woensdag 6 november 2019 vindt de tweede bijeenkomst over huisvesting in Heemskerk in De Jansheeren aan het Maltezerplein in Heemskerk plaats. Emmy Lamers, fractievoorzitter van Heemskerk Lokaal, blikt in bijgaande video terug op de eerste bijeenkomst. Ook vertelt ze welke thema’s tijdens de tweede bijeenkomst behandeld worden en blikt ze vooruit op de derde bijeenkomst.

Na analyse van de eerste bijeenkomst is geconcludeerd dat de thema’s duurzaamheid en en doorstroming de meeste vragen opriepen.

Thema’s tweede bijeenkomst
Er zijn dan ook op 6 november twee experts uitgenodigd die vragen rondom deze thema’s kunnen beantwoorden. Zij zullen beiden eerst een presentatie geven waarna u uw vragen kunt stellen.

Duurzaamheid
Over het thema duurzaamheid vroeg men tijdens de eerste bijeenkomst naar zonnepanelen, waterpompen, hoe huishoudens zelfvoorzienend kunnen worden en energieneutraal bouwen. Maar ook naar een energievoorziening in de buurt en kernfusie als energievoorziening. Daarop kan een expert op dit gebied antwoord geven.

Doorstroming
Bij het thema doorstroming heeft men massaal gevraagd naar seniorenhofjes. Dat is inderdaad een van de mogelijkheden om de doorstroming op de woningmarkt op gang te brengen. Neemt niet weg dat ook aan de andere kant genoeg betaalbare woningen bijgebouwd moeten worden voor jonge gezinnen en starters op de woningmarkt. Zowel huur- als koopwoningen. Er is een expert uitgenodigd om u bij te praten over mogelijkheden en onmogelijkheden om seniorenhofjes in Heemskerk te kunnen bouwen.

Iedereen is welkom
Daarom nodigt Heemskerk Lokaal alle inwoners van Heemskerk van harte uit om op woensdag 6 november om 20.00 uur naar de Jansheeren te komen. Er is een inloop met koffie vanaf 19.30 uur.