Winkelcentrum Heemskerk krijgt certificaat

Foto: Heemskerk

HEEMSKERK – Op dinsdag 27 januari heeft het winkelcentrum Heemskerk het certificaat Samen Veilig Ondernemen (SVO-W certificaat) ontvangen. De werkgroep SVO van Heemskerk kreeg het certificaat omdat er voor de veiligheid in het winkelcentrum structureel wordt samengewerkt tussen ondernemers en lokale overheid (gemeente, brandweer en politie).

De veiligheidsproblematiek is in het winkelcentrum in kaart gebracht en geanalyseerd. Op basis hiervan is er een activiteitenplan gemaakt waarin doelstellingen, verbeteracties en maatregelen zijn opgenomen. Aandachtspunten waren overlast door hangjongeren, geluidsoverlast horeca en vuil, beheer van extra fietsenrekken, onderhoud groenvoorziening  en bestrating en verkeersveiligheid (gevaarlijk punt op de rotonde Deutzstraat). Er vindt periodiek evaluatie plaats om te kijken of de doelstellingen zijn gehaald en of de afspraken over acties en maatregelen worden nagekomen.

Samen Veilig Ondernemen

Het samenwerkingsverband Samen Veilig Ondernemen en Winkelcentrum Heemskerk stimuleren een structurele verbetering in de veiligheid van het winkelcentrum, waardoor ondernemers minder te maken krijgen met criminaliteit. SVO geeft een veiligheidscertificaat uit, zorgt voor voorlichting en organiseert (overval)trainingen en congressen.

Meer informatie op www.samenveiligondernemen.nl.