55+

Yoga in Heemskerkse buurtcentra

Foto: Pixabay

Met ingang van maandag 11, woensdag 13 en donderdag 14 september start Welschap Welzijn met diverse yogagroepen.

Yoga is er voor iedereen, oud of jong, man of vrouw, iedereen is welkom. Bij de yoga hoef je bij een vooroverbuiging echt je tenen niet te bereiken, maar je zult merken dat je in de loop van het seizoen toch wat leniger wordt. Ook doen we draaibewegingen, alles op een heel rustige manier, waardoor de afvalstoffen makkelijker afgevoerd worden. De houdingen worden staand, zittend of liggend uitgevoerd.

De oefeningen doe je vooral binnen je eigen kunnen. Het is niet de bedoeling dat je je grenzen overschrijdt. De laatste 10 minuten worden besteed aan de ontspanning, waarbij het niet de bedoeling is dat je gaat slapen (mag wel) maar dat je je bewust wordt dat het lichaam zicht ontspant en daardoor ook de geest rustiger wordt.

• De yogagroepen in buurtcentrum de Schuilhoek (van Bronckhorststraat 1 Heemskerk) zijn op maandag om 9:00 uur, 10 uur en 11:30 uur. ’s Avonds om 19:00 en 20:15 uur.
  • Yogagroepen in buurtcentrum het Spectrum (Lauraplein 1, Heemskerk) zijn op woensdag om 10:15 uur en op donderdag om 9:00 uur.

Aanmelden voor Yoga en de andere activiteiten van Welschap Welzijn kan via de website  www.welschapwelzijn.nl. Voor meer informatie bel met 0251-207725.