Besturen ADO’20 en HSV ODIN ’59 maken nader kennis

Foto: HSV ODIN '59

Kersverse voorzitter van ODIN ’59, Jacinta Lieuwes, maakte daarbij officieel kennis met ADO ’20 voorzitter Jos Beerse. Zij spraken onder meer over een sterkere samenwerking en deelden hun ervaringen met het spelen in de Derde Divisie (zaterdag en zondag).

Groei van de jeugd
Het gesprek ging onder meer over de jeugd en over de groei die beide clubs daarin beogen. Jos Beerse van ADO ’20 gaf aan dat hij ziet dat er significante aanwas is bij ODIN ’59, zeker wat de jeugd betreft. De jeugd is de toekomst en daar zijn beide besturen het over eens. Maar ook een goede doorstroming naar de senioren kwam uitgebreid aan bod, omdat dat een hoge prioriteit heeft en voor de clubs van levensbelang is.

Tolhek en gesprek met gemeente
Natuurlijk werden ook de ontwikkelingen in het dossier Tolhek niet ongemoeid gelaten. Wethouder Aad Schoorl was deze vrijdagavond ook aanwezig, samen met enkele gemeenteraadsleden. Zij luisterden nogmaals naar de standpunten van beide verenigingen om deze mee te kunnen nemen naar het gemeentebestuur. Uit het gesprek kwam in ieder geval naar voren dat beide verenigingen goed op de kaart staan bij de gemeenteraad van Heemskerk.

Maatschappelijke functie
Wethouder Schoorl gaf de besturen nog te kennen dat zij met hun verenigingen een belangrijke maatschappelijke positie vervullen binnen de Heemskerkse gemeenschap. Beide voorzitters beaamden dat. De avond werd afgesloten zoals dat bijna hoort in de voetballerij, met een drankje. Aan het einde van de bijeenkomst bedankten beide besturen de heer Schoorl en gemeenteraadsleden voor hun aanwezigheid en de getoonde belangstelling.