Kennemer Loopgroep start nieuwe beginnersgroep

Foto: Kennemer Loopgroep

Beginnen met hardlopen of het hardlopen opnieuw oppakken na het neen tijd niet te hebben gedaan? De Kennemer Loopgroep biedt een prima mogelijkheid om sportief het voorjaar in te gaan, want op zondag 8 april start de Kennemer Loopgroep met een nieuwe beginnersgroep.

De Kennemer Loopgroep is een recreatieve hardloopvereniging die al bestaat sinds 1986. De loopgroep telt ruim 160 leden, onderverdeeld in 5 groepen van verschillende niveaus. De groepen worden begeleid door gediplomeerde trainers en trainsters. Bij de Kennemer Loopgroep train je twee keer in de week en de trainingen zijn zeer afwisselend. In het duingebied van Heemskerk krijg je de mooiste plekken in de omgeving te zien. Speciaal programma voor beginnende lopers
Dit voorjaar biedt de Kennemer Loopgroep een speciaal programma aan voor de beginnende loper waarbij men samen met andere beginnende lopers en onder goede begeleiding ieders  loopvermogen op een rustige en verantwoorde manier wordt opgebouwd.

Een ervaren trainster brengt de deelnemers aan de beginnersgroep in ongeveer drie maanden naar een niveau waarop men zonder problemen 5 kilometer kan uitlopen. Na deze periode wordt met ieder persoonlijk bekeken naar welke groep binnen de Kennemer Loopgroep men kan doorstromen.

Er wordt getraind op zondagochtend van 8.30 tot 9.45 uur en op woensdagavond van 19.00 tot 20.15 uur vanaf parkeerplaats Geversduin in Heemskerk.

Wie geïnteresseerd is kan zich aanmelden bij  Miriam Hölscher ([email protected]Kijk voor meer informatie op www.kennemerloopgroep.nl