Heemskerkers trotseren weer en wind als het om harddraverijen gaat

Voorgaande jaren was de harddraverij in Heemskerk steeds zonovergoten. Dit jaar alleen maar ‘overgoten’

Terwijl aanvankelijk het startschot voor de traditionele harddraverijen gepland stond voor 13.00 was het nu een kwestie van ‘dweilen met de kraan open’. Door de overvloedige regenval spoelde het ’s morgens aangelegde zandtapijt spontaan weg, zodat er nieuw zand aangevoerd moest worden.

Maar liefst drie uur vertraging leverde dit op. Alleen bleek dat voor de gemiddelde Heemskerker nauwelijks een probleem. De harddraverijen kunnen gewoon niet lang genoeg duren. Een soort natuurlijke verlenging van de feestvreugde.

Terwijl er geploeterd werd om Marquettelaan toch wedstrijd klaar te maken vermaakten de Heemskerkers rond de band zich optimaal, en hielden het, net zoals het weer, niet droog.

Hoe gezellig het was merkte ook de vrijwilligers van RTV IJmond die bovenstaande reportage maakte.