Brandweer Heemskerk draait overuren

Foto: Wim Meijer Fotografie

Drie meldingen op één avond waarvan twee voor grote branden in Uitgeest en Wormerveer

De brandweer van Heemskerk heeft vrijdagavond 23 november drukke tijden doorgemaakt. Eerst was het even na 18.00 uur prijs in Wormerveer, waar assistentie moest worden verleend bij een grote in Wormerveer. Hiervoor werd de autoladder ingezet.

Rond kwart over elf ’s avond was er opnieuw alarm. Nu ging het om een vreemde lucht die was waargenomen in een woning op de Debora Bakelaan. Na meting, waarbij geen bijzonderheden werden waargenomen kon de brandweer terug naar de brandweerkazerne.

Precies op tijd, want een klein halfuurtje na middernacht was het opnieuw prijs, en nu wel heel serieus. Het ging om assistentie bij een grote brand in Uitgeest, waarvoor brandweer Heemskerk zowel de slangenwagen als een haakarmbakvoertuig inzette. Later werd ook de meetploeg vanuit Heemskerk ingezet voor het verrichten van metingen in het centrum van Uitgeest.