Voorbijgangers redden twee mensen uit te water geraakte auto

HEEMSKERK – Voorbijgangers hebben woensdagmiddag twee mensen gered uit een auto die te water geraakt was in Heemskerk. Een twee oudere mensen raakten even na half twee met hun auto van de weg en kwamen in het water terecht langs de Tolweg ter hoogte van de Beyaertlaan.

Politie, ambulance en de brandweer waaronder een duikteam werden gealarmeerd.  Voorbijgangers zijn direct te water gegaan om de twee mensen uit hun auto te helpen. De geredde man en vrouw zijn vervolgens in de ambulance behandeld en voor verdere zorg naar het ziekenhuis overgebracht.

Auto te water, Tolweg in Heemskerk

De voorbijgangers bleven ongedeerd bij hun reddingsactie. Eén van hen werd vanwege onderkoelingsgevaar met een speciaal isolatiefolie tijdelijk opgevangen in de brandweerwagen. Een bergingsbedrijf heeft de auto uit het water gehaald. Het verkeer ondervond onvermijdelijk hinder het incident. Politiemensen hebben automobilisten beurtelings langs het ongeval geleid. Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.

Auto te water, Tolweg in Heemskerk

20150121_Tolweg-15

Bovenstaande en laatste foto Mizzle Media overige fotografie door AS Media.