Hoogbejaarde Heemskerkse (90) beroofd van handtas

Foto: Google Streetview

Een 90-jarige vrouw is gisteren, dinsdagmiddag 23 april, in Heemskerk beroofd van haar handtas.

De hoogbejaarde vrouw liep iets voor 16.00 uur over het Zamenhof toen er plotseling een man op haar afkwam. Hij rukte haar handtas uit haar handen en zette het op een lopen.

Tas teruggevonden
Gealarmeerde agenten kamden de omgeving uit, maar hebben geen verdachte aangetroffen. Wel werd kort na de beroving in dezelfde straat de tas van de vrouw teruggevonden, al was de inhoud er op dat moment al uitgehaald.

Een woordvoerder van het aan het Zamenhof gelegen seniorencomplex Sint Agnes laat weten dat het niet om een bewoonster van Sint Agnes gaat. Wel is een medewerker van het complex getuige geweest van de beroving. Zij heeft de politie gebeld.

Getuigen
In de hoop de verdachte alsnog op het spoor te komen, roept de politie ook andere getuigen op zich te melden. Wie rond 15.55 uur iets verdachts heeft gezien in de omgeving van het Zamenhof, wordt gevraagd dat te delen.