Drie jongens vallen meisje (13) lastig en beroven haar van telefoon

Foto: Politie

De politie is op zoek naar getuigen van een beroving op de Vroegeling in Heemskerk afgelopen zondagavond 18 oktober.

Rond 18.25 uur werd een 13-jarig meisje lastig gevallen door drie jongens. De jongens gooiden met knalerwten op de Jonkheer Geverslaan en volgden het meisje vanaf de Jonkheer Geverslaan via de Zandhaver tot aan de Vroegeling. Hier gooiden zij ook knalerwten richting het 13-jarige meisje, belaagden zij haar en beroofden ze haar met zijn drieën van haar smartphone. Daarna vluchtten zij weg en gooiden haar smartphone op de grond.

De politie doet buurtonderzoek en is op zoek naar mensen die mogelijk iets gezien hebben of informatie hebben over deze laffe beroving.

Signalement verdachten

• Dader 1: leeftijd ongeveer 17 jaar, blank, rond de 1.80 m. Hij was in het zwart gekleed en had een capuchon op
  • Dader 2: leeftijd ongeveer 17 jaar oud, blank, rond de 1.90 m lang, donkerkleurig jas met capuchon en een donkerkleurige broek
  • Dader 3: lichtgetint uiterlijk, leeftijd onbekend, hij droeg een zwarte jas met capuchon, had handschoenen aan en hij droeg rode schoenen.

Vragen van de recherche

• Weet of denkt u te weten u wie dit drietal is?
  • Heeft u zondagavond tussen 18.15 en 18.30 uur iets gezien op de route van de Jonkheer Geverslaan vanaf de Tennisvereniging, Zandhaver, Kamperfoelie of de Vroegeling dat hier mee te maken kan hebben?
  • Heeft u camerabeelden waarop dit drietal te zien is?

Belt u dan met de recherche in Beverwijk via tel.nr. 0900-8844. Vermeldt u er a.u.b. zaaknummer 2020223424 bij. Liever anoniem? Belt u dan met Meld Misdaad Anoniem via tel.nr. 0800-7000.