55+

Veel aanvragen mantelzorgwaardering Beverwijk en Heemskerk

Foto: Pixabay

Voor het derde jaar op rij organiseren de gemeenten Heemskerk en Beverwijk de mantelzorgwaardering. Deze houdt in: voor volwassenen een VVV-bon en voor jongeren een bon van Bol.com.

De belangstelling voor deze mantelzorgwaardering is ook dit jaar weer groot. En omdat er nog veel aanvragen binnenkomen (dat kan nog tot en met 31 december 2017) loopt de verzending door in januari 2018.

Het is voor het derde jaar op rij dat de gemeenten Heemskerk en  Beverwijk op deze manier hun waardering willen laten blijken aan de vele ‘mantelzorgers’. Mantelzorg is er in alle soorten en maten. Dat kan variëren van een paar uurtjes tot zeven dagen in de week. Mantelzorgers zijn bijvoorbeeld (jonge) kinderen, die zorgen voor een gehandicapte ouder of senioren die zorgen voor hun partner. Maar ook buren, die boodschappen doen en vervoer naar doktersafspraken regelen. Je bent mantelzorger als je dit doet zonder vergoeding en meer dan vier uur in de week en langer dan drie maanden. De gemeenten Heemskerk en Beverwijk willen niemand vergeten en hopen dat nóg meer mantelzorgers zich (liefst digitaal) gaan aanmelden

We(l)doen
De medewerkers en vrijwilligers van MaatjeZ/We(l)doen zijn volop bezig met het verwerken van de aanvragen. Zij kunnen desgewenst  ook  informatie geven over praktische zaken zoals vergoedingen en toeslagen. Ze weten ook de weg naar ondersteuning als de zorg misschien zwaar wordt. De consulenten van MaatjeZ/We(l)doen kunnen mantelzorgers helpen om hun belangrijke werk vol te houden. Want ook al zorg je met liefde voor een ander, soms is een beetje ondersteuning zeer welkom.