Gratis Tablet-café in Bibliotheek IJmond Noord

Foto: Bibliotheek IJmond Noord

Iedere 1e woensdag van de maand in vestiging Beverwijk en iedere 3e dinsdag in Heemskerk kunnen gebruikers van tablets elkaar ontmoeten om ervaringen te delen en elkaar te helpen om steeds meer mogelijkheden van de tablet te gebruiken.

Tablet populair onder senioren
Inmiddels heeft de tablet een grote populariteit verworven, met name ook onder de senioren. Dat heeft alles te maken met de grote gebruikersvriendelijkheid van het apparaat, plus natuurlijk ook het feit dat een tablet een handzaam formaat heeft.

Duizenden ‘apps’
Maar toch, ook bij een tablet is best wel het een en ander te leren. Zoals: hoe werkt een tablet, hoe vind je tussen al die duizenden ‘apps’ de juiste, wat is voor jou de juiste tablet en wat is het verschil tussen Android, Google Chromebook en iOS?

Tablet-café
Of je nu al een tablet hebt of overweegt er een te kopen, Bibliotheek IJmond Noord nodigt iedereen van harte uit voor een bezoekje aan het Tablet-café waar, onder het genot van een kopje koffie, tussen de deelnemers onderling volop informatie wordt uitgewisseld over leuke apps, tips en trucs.

Het Tablet-café begint meestal met een specifiek thema of er wordt extra aandacht besteed aan een bepaalde app. Hiervoor mogen de deelnemers overigens zelf onderwerpen of apps aandragen!

In het Tablet-café zijn ook verschillende modellen tablets ter demonstratie beschikbaar!!

Iedereen kan geheel vrijblijvend binnenlopen voor een eerste ervaring. De toegang is gratis. De eerstvolgende edities van het Tablet-café zijn op woensdag 6 april in vestiging Beverwijk en dinsdag 19 april in vestiging Heemskerk van 11.00 – 12.30 uur.