Wie verdient volgens jou dit jaar een Groen Lintje?

Foto: GroenLinks

Op 5 juni is het Wereldmilieudag. Bij uitstek een goed moment om de meest duurzame en groene initiatieven in de gemeenten Heemskerk, Uitgeest, Beverwijk en Velsen in het zonnetje te zetten.

Om die reden organiseren GroenLinks Heemskerk, Beverwijk en Velsen weer de uitreiking van de Groene Lintjes. GroenLinks wil met de uitreiking van groene lintjes de onderwerpen milieu en duurzaamheid op een positieve manier in het nieuws brengen.

Blijk van waardering
Het Groene Lintje is een blijk van waardering voor inwoners, organisaties en (kleine) bedrijven die actief bijdragen aan een duurzaam en groen Heemskerk, Beverwijk of Velsen. Het Groene Lintje wordt al sinds 2008 jaarlijks uitgereikt. In 2015 ontvingen Eetbaar Heemskerk, stadstuinderij Beverwijk, Annemiek Stoppelenburg en Marjan van der Voort  en de heer C. Torenburg het befaamde Groene Lintje. Dit jaar wordt de negende keer dat  de lintjes worden uitgereikt. Het is voor de eerste keer dat ook GroenLinks Velsen meedoet.

Nomineer duurzame en groen initiatieven
Iedereen kan duurzame en groene initiatieven nomineren voor een Groen Lintje. Dit kan door uiterlijk 22 mei 2016 een mail met een korte motivatie te sturen naar [email protected].

Op zondag 5 juni worden onder de aangemelde initiatieven de Groene Lintjes uitgereikt. De inzendingen worden beoordeeld op diverse criteria. Ondermeer op de vraag of het initiatief vernieuwend is voor Heemskerk, Beverwijk en/of Velsen en of het anderen inspireert om mee te doen aan een duurzaam en groen Heemskerk, Beverwijk en Velsen.