Pietenspektakel zet juiste toon voor Sinterklaasweekend in Heemskerk

Pieten geven voorproefje op Grote Sinterklaasintocht met vrolijk Pietenspektakel op het tot Pietenplein omgedoopte Burgemeester Nielenplein

Het is inmiddels een vaste traditie in Heemskerk: terwijl op zaterdag heel Nederland aan de buis gekluisterd zit om de intocht van de Goedheiligman, dit jaar in Zaanstad, op de televisie mee te beleven, stuurt Sint alvast een groep Pieten vooruit naar het tot Pietenplein omgedoopte Burgemeester Nielenplein in Heemskerk om daar alvast een ideaal Sinterklaassfeertje te bouwen.

Compleet met indrukwekkende pepernotenmachine zetten de kleurrijke knechten van Sint alvast de juiste toon voor de grote intocht van zondag 18 november.

Uiteraard was ook RTV IJmond van de partij om het jaarlijkse Pietenspektakel in beeld te brengen.

Klik op de hoofdfoto voor de reportage van RTV IJmond.