Verkeersoverlast door werkzaamheden herinrichting Lijnbaan Heemskerk

Foto: Gemeente Heemskerk

Afgelopen maandag, 4 februari, is een begin gemaakt aan de herinrichting van het zuidelijke deel van de Lijnbaan in Heemskerk.

Als onderdeel van de werkzaamheden wordt het wegdek vernieuwd en komt er een andere vorm van waterberging. Dit moet ervoor zorgen dat wateroverlast op de weg verminderd. De werkzaamheden gebeuren in twee fases en duren naar verwachting tot 19 april 2019.

Tijdens de eerste fase van de werkzaamheden is de Lijnbaan, tussen het Aambeeld en de gemeentewerf, vanaf 5 februari volledig afgesloten. Om ervoor te zorgen dat de bedrijven bereikbaar blijven, wordt het verkeer over de particuliere grond geleid waar doorgaans auto’s parkeren bij de bedrijven. Als alles volgens planning verloopt is de eerste fase op 8 maart 2019 afgerond.

De tweede fase is het weggedeelte van de Lijnbaan, vanaf het Aambeeld tot de Smidse en aaneensluitend het stukje Smidse, vanaf de Lijnbaan tot de Rijksstraatweg. Onder voorbehoud van het weer en andere omstandigheden is de tweede fase op 19 april 2019 afgerond.

Tijdens de werkzaamheden wordt het verkeer omgeleid via borden.