Femke Ooijevaar, harpleerling Cultuurhuis, verzorgt Prelude Marquette Classique

Foto: Cultuurhuis Heemskerk

Zondag 17 februari verzorgt Femke Ooijevaar, harpleerling bij het Cultuurhuis in Heemskerk, de Prelude Marquette Classique, het voorprogramma van het zondagochtendconcert in het Heemskerkse chateau.

Iedere 3e zondag van de maand, presenteer Chateau Marquette, samen met Cultuurhuis Heemskerk Marquette Classique. Een jonge talentvolle musicus uit Nederland of daarbuiten in het hoofdprogramma en een leerling van Cultuurhuis Heemskerk in het voorprogramma. Presentatrice Anita Sanders verzorgt een interview met de musici om zo ook kennis te maken met de mens achter de muziek.

Na de succesvolle prelude van januari met dwarsfluitleerling Nynke Zijlstra neemt Femke Ooijevaar (17) het stokje over in februari met haar harp.

Femke Ooijevaar
Femke is gestart met harp spelen toen ze acht jaar was. Ze heeft destijds een korte cursus op de troubadoursharp gevolgd bij Juf Marije Vijzelaar van de toenmalige Muziekschool Heemskerk. Ze wist  direct dat ze door wilde gaan met harp spelen.

Vorige schooljaar heeft Femke besloten dat ze graag naar het conservatorium wil gaan om daar de opleiding Docent Muziek te volgen. Ze treedt nu met haar harp zoveel mogelijk op. Bij talentenjachten op het Bonhoeffer College en Castricum Got’s Talent, maar uiteraard ook in  Cultuurhuis Heemskerk en in de kerk.

Naast harp spelen is ook zingen een grote hobby van Femke. Bij het Bonhoeffer Theater maakt zij al enkele jaren deel uit van de band.

Hoofdprogramma
Een musicus van het conservatorium verzorgt het hoofdprogramma en doet mee met een competitie met publieksstemming en finale na 8 concerten. Het concert is 17 februari en begint om 11.00 uur. Na afloop kunt u eventueel genieten van een lunch of high tea in het Chateau. Voor reserveren en meer informatie over het zondagochtendconcert van Marquette Classique kun u terecht op de volgende websites: www.chateau-marquette.com/Agenda/Op-het-landgoed of www.cultuurhuisheemskerk.nl