IJmond verrijkt met nieuwe regionale tv-zender: IJmond Nieuws

Sinds 1 april is de IJmond een nieuwe lokale tv-zender rijker: IJmond Nieuws. De zender is ontstaan na een breuk tussen RTV IJmond en HeemskerkFM die samen vielen onder de Stichting Lokale Omroep Heemskerk (SLOH)

Een conflict tussen zendercoördinator Richard Kitzmann en het bestuur van de eerder genoemde stichting leidde ertoe dat uiteindelijk alle 42 vrijwilligers van RTV IJmond besloten om op te stappen en Richard te volgen bij het opzetten van een nieuw lokaal tv-station.

Dat nieuwe station is inmiddels van start gegaan als IJmond Nieuws, niet meer vanuit Heemskerk, maar vanuit Uitgeest, waar het team van Richard Kitzmann een open deur heeft gevonden in de studio van OSU, de lokale radiozender van Uitgeest.

In een kort interview voor IJmond Nieuws vertellen Richard Kitzmann en Richard Schmitt  (voorzitter OSU) over hun samenwerking.