Heemskerkse jeugd leeft zich uit op ‘Dikke Banden’

Foto: Wim Meijer Fotografie

Brantjes Dikke Banden Race brengt voor het vierde achtereenvolgende jaar de Heemskerkse jeugd aan de start van de Wielerronde aan de Ruijsdaelstraat voor één, twee of drie rondjes van 1850 meter.

De Dikke Banden Race is inmiddels niet meer weg te denken als ‘opstapje’ naar de hoofdnummers van de Ronde van Heemskerk. En Heemskerk staat hier niet alleen in, want ook bij andere lokale Wielerrondes is de Dikke Banden Race een steeds vaker voorkomend fenomeen, dat als doel heeft om de jeugd te enthousiasmeren voor de wielersport en daarmee ook de toekomst van de sport veilig te stellen.Vanmiddag om 13.00 uur werd het spits afgebeten door de zeven- en achtjarige fietsertjes die één ronde van 1850 meter moesten afleggen. De eer was aan wethouder Aad Schoorl om het startschot te geven.

Het tweede startschot van de wethouder was voor de negen- en tienjarigen die twee rondes moesten afleggn, gevolgd door de elf- en twaalfjarigen die, je raad ’t al, voor drie rondes op weg werden gestuurd.

Het leidde tot de onderstaande uitslag.

Jongens 7/8 jaar:

2. Jip Deijle
  3. Annabel Verschuur

Reportage hoofdnummers Wielerronde van Heemskerk
De reportage van de hoofdnummers van de Wielerronde van Heemskerk volgen morgen in de loop van de dag. Deze wordt verzorgd door RTV Heemskerk en zal ook te zien zijn op Heemskerk.Nieuws.nl

Uitgebreide fotoserie Dikke Banden Race
De uitgebreide fotoserie van de Dikke Bande Race wordt gepubliceerd op de Facebookpagina van Heemskerk.Nieuws.nl