Lindsey Pegram wint met Southwind Raptor Kortebaandraverij Heemskerk

Kermis Heemskerk beleeft weer jaarlijks hoogtepunt tijdens harddraverij; volksfeest en topsport hand-in-hand op Heemskerkse Marquettelaan.

De harddraverijen op Marquettelaan in Heemskerk zijn weer traditiegetrouw uitgemond in een puur volksfeest. Vrolijke kermisgangers, topsportliefhebbers en mensen die graag een gokje wagen, ze waren allemaal naast elkaar terug te vinden langs de 300 meter lange baan waar de paarden en pikeurs streden, zowel om de overwinning van de Heemskerkse editie van de harddraverij als om Pikeursprijs van de IJmond.

De Pikeursprijs van de IJmond is een competitie over de vier kortebaanwedstrijden binnen de IJmond: IJmuiden, Santpoort, Beverwijk en Heemskerk. Na drie wedstrijden lag Lindsey Pegram al op kop en zij ging gisteren dan ook als grote favoriet van start, terwijl haar directe concurrenten John de Leeuw en John Dekker ook nog enige hoop hadden op de eindoverwinning.

Die hoop werd echter teniet gedaan door een opnieuw ontketende Lindsey Pegram die met  Southwind Raptor ook Heemskerk op haar naam schreef.

Reportage RTV Heemskerk
RTV Heemskerk was de hele middag op de Marquettelaan en maakte bijgaande reportage. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit artikel.