Vandaag Open dag brandweerpost Heemskerk

Foto: Brandweer Kennemerland Post Heemskerk

HEEMSKERK – De brandweer organiseert vandaag, zaterdag 14 september 2019 vanaf 10.00 uur tot 16.00 uur, een open dag bij de brandweerkazerne in de Cornelis Groenlandstraat in Heemskerk.

De inwoners van Heemskerk en omstreken kunnen op deze dag zien wat de brandweer allemaal in huis heeft.

Word jij onze nieuwe vrijwilliger?
De open dag heeft dit keer het thema ‘word jij onze nieuwe vrijwilliger’. Belangstellenden in een functie bij de vrijwillige brandweer krijgen de mogelijkheid om zelf brandweerwerkzaamheden uit te voeren, waaronder het lopen met ademlucht in een met rook gevulde ruimte, het openen van een deur met een deurforceerder en het werken met hydraulisch werkgereedschap.Brandweervoertuigen
Rondom en in de brandweerkazerne staan brandweervoertuigen opgesteld, waaronder twee tankautospuiten, een slangenwagen, een autoladder, een 4×4 voertuig met duinaanhanger en een regionaal haakarmvoertuig met 2,5km aan slangen. Speciale aandacht zal er zijn voor de splinternieuwe opvolger van een van de huidige tankautospuiten met het roepnummer 12-2130.

Verder is er een voorlichtingskraam van de afdeling preventie brandweer Kennemerland en zijn er een dierenambulance en een boswachter van de PWN aanwezig. HeemskerkFM doet de gehele dag live verslag vanaf onze open dag.Demonstraties
Tussen 10.00 uur en 16.00 uur zijn er verschillende demonstraties. Om 10.00 uur worden de eerste demonstratie gestart. Bij de kazerne zijn er diverse demonstraties zoals een ongeval met een auto. Verder zijn er ‘de vlam in de pan’, ‘de ontploffende gasflesjes’. Voor de kinderen is ook de jeugdbrandweer aanwezig waar ze hun spuitdiploma kunnen behalen.