Egelmiddag op ’t Koetshuijs bij Kasteel Assumburg

Foto: Unsplash - Tadeusz Lakota

Vind jij egels ook zo leuk? Op woensdagmiddag 2 oktober staat de hele middag in het teken van egels. Wat eten egels? Waar slapen ze? En waarom rollen ze zich op tot een bal? Al jouw vragen kunnen deze middag beantwoord worden.

Het leven van de egel
Een deskundige komt vertellen over egels. Zo kun je deze middag heel veel kennis opdoen over dit kleine beestje. Je leert over hun uiterlijk, wat zij eten en misschien zelfs wel hoe je hun pootafdruk kunt herkennen. De afsluiter is een spannende interactieve quiz!

Aanmelden
De middag is opgedeeld in twee rondes. De eerste ronde, waarbij een deskundige komt vertellen, is van 14.30 tot 15.15 uur. Van 15.30 tot 16.00 uur mag je zelf een egel knutselen.

Deelname is gratis! Het adres van ’t Koetshuijs is Tolweg 9a te Heemskerk. Let op de omleiding.

NME Heemskerk
NME Heemskerk organiseert activiteiten op het gebied van natuur- en milieueducatie in Heemskerk en omgeving. Voor meer informatie over ons aanbod kijkt u op www.nmebeverwijkheemskerk.nl of neemt u contact op via [email protected]. Volg ons ook op facebook !