Nog één dag Tattoo Conventie in Grote Kerk Alkmaar

Foto:

Zondag 29 september kan iedereen die belangstelling heeft voor tattoos of wie erover denkt om zelf een tattoo te laten zetten terecht in de Grote kerk in Alkmaar waar gedurende 2 dagen tientallen tattoo-kunstenaars zijn samengekomen voor de 10e Tattoo Conventie.

De Tattoo Conventie die gisteren, zaterdag 28 september, van start ging, bleek al op de eerste dag de ideale plek voor advies op het gebied van allerlei tattoo-stijlen en ook voor het ter plaatse zetten van tattoos.Het lijkt erop dat ’t nog nooit zo populair geweest is: het zetten van tattoos. Volgens recente cijfers heeft 31 procent van de Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar heeft een tattoo. En kijken we naar Amerika dan zijn die cijfers nog hoger. Volgens Jo Craven McGinty, redacteur bij de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal, gebaseerd op een rapport van marktonderzoeker IbisWorld, heeft 1 op 2 millennials op zijn minst één tattoo, terwijl 37 procent er minstens 2 heeft en 15 procent minstens vijf tatoeages draagt. Alles bij elkaar goed voor 1,6 miljard tatoeages in het afgelopen jaar in Amerika.De tijd dat tatoeages gezien werden als ‘sociaal minder wenselijk’ lijkt dus ver achter ons te liggen. Dat is dan ook de reden dat de Tattoo Conventie in Alkmaar dit jaar nieuw leven is ingeblazen. Het dan weliswaar de 10e editie, maar de 9e dateert alweer van vier jaar geleden. Door de toenemende belangstelling voor tattoos is dit jaar besloten om de ‘traditie’ weer nieuw leven in te blazen. En het heeft er alle schijn van  dat het een succesvol initiatief is. Zaterdagochtend om 11.00 uur ging de Tattoo Conventie van start, en een uur later waren al veel tattoo-kunstenaars actief met het zetten van tattoos.

De verwachting is dat vooral op zondag veel tattoo-liefhebbers naar de Grote kerk zullen komen. Wat je kunt verwachten kun je zien op onderstaande fotoserie van Nieuws.nl-redacteur Wim Meijer.