Walking Football bij ODIN’59: gezond, gezellig en een vleugje fanatiek

De tijd dat voetballen iets was wat voor ouderen (pakweg boven de 55) niet meer was weggelegd ligt gelukkig al enkele jaren achter ons. Sinds de invoering van het zogenaamde ‘walking football’ is voetbal iets geworden dat, net als wandelen, heel lang vol te houden is.

Wel is het zo dat er wat ‘beperkende regels’ zijn ingevoerd om het wat oudere lijf te beschermen. Zo mag er bijvoorbeeld niet worden gerend (vandaar ‘walking’ football), mag de bal niet boven heupniveau komen en mogen er geen fysieke duels worden aangegaan.

Inmiddels wordt het Walking football ook bij ODIN ‘59 in Heemskerk al enkele jaren beoefend. Tweemaal per week, op woensdagochtend en op donderdagmiddag,  staat er een groep ‘ultieme senioren’ in het veld en beleven daar, behalve een paar sportieve, vooral ook gezellige uurtjes.

Omroep Heemskerk ging afgelopen week een kijkje nemen en maakte bijgaande reportage.

Klik op de hoofdfoto bovenaan dit bericht voor de reportage van Omroep Heemskerk.