Café Lokaal Heemskerk, bier pakketten en online pubquiz

De coronamaatregelen mogen dan versoepelen, voor de horeca is het toch nog behelpen om die noodzakelijke anderhalve meter afstand in acht te kunnen nemen. Voor het Heemskerkse Café Lokaal betekent het dat in de ruimte, waar normaal zo’n zestig man/vrouw zit, nu slechts ruimte biedt voor een fractie van dat aantal.

En dat is reden voor eigenaren Nathalie en Danielle Laan om de succesvolle online pubquiz, die ontstond na de invoering van de ‘intelligente lockdown’, nu ook nog in deze periode voort te zetten.

Daarnaast hoeven de online deelnemers thuis niet op een droogje te zitten want Nathalie en Danielle hebben behalve de quiz ook een ‘bierpakkettenactie’ bedacht. Online kan met een bierpakket bestellen, samengesteld uit ook zelf te kiezen biersoorten, die vervolgens door Café Lokaal persoonlijk worden thuisbezorgd.

Op die manier kan er tijden de quizvragen van Petra Burns-Koning ook sfeervol en smaakvol worden geproost. Waarop? Ik zou zeggen: op de dag waarop heel corona achter ons ligt en de pubquiz weer gewoon live in een stampvol Café Lokaal kan worden gespeeld.

IJmond Nieuws ging afgelopen week lang bij Nathalie en Danielle en maakte bijgaande reportage. Klik hiervoor op de hoofdfoto bovenaan dit bericht.