KNVB-beker: ODIN’59 en DEM bekeren door

Foto: Pixabay/Wikipedia

Zaterdag 29 augustus zijn de eerste wedstrijden gespeeld in de voorronde van de KNVB-beker. Zowel Heemskerk als Beverwijk sloegen zich kranig door die eerste bekerconfrontatie heen.

Het Heemskerkse ODIN ’59 ging op bezoek bij AWC in het Gelderse Wychen waar met 3-4 werd gewonnen. Voor  ODIN ’59 was het de eerste officiële KNVB-wedstrijd sinds de competitie-wedstrijd op 7 maart uit tegen Barendrecht. In de volgende ronde ontmoeten de Heemskerkers  VV GOES dat gisteren won van Sportlust ’46 uit Woerden.

Ook DEM uit Beverwijk speelde een uitwedstrijd en moest naar Harderwijk voor de confrontatie met VVOG. Het werd een strijd die niet binnen de reguliere speeltijd kon worden beslist. Nadat na 90 minuten het scorebord nog steeds twee nullen vertoonde was het DEM dat in de verlenging aan het langste eind trok. Mehmet Genser zorgde in de 95e minuut voor de 0-1, terwijl Uğur Kaya in de 120e minuut tekende de eindstand van 0-2. DEM bekert nu verder tegen Kozakken Boys.